• OMX Baltic−0,38%262
  • OMX Riga1,69%892,39
  • OMX Tallinn−0,31%1 686,69
  • OMX Vilnius−0,03%1 003,26
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−0,14%8 218,51
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,51
  • OMX Baltic−0,38%262
  • OMX Riga1,69%892,39
  • OMX Tallinn−0,31%1 686,69
  • OMX Vilnius−0,03%1 003,26
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−0,14%8 218,51
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,51
  • 29.10.15, 21:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina ja Airbus sõlmisid 17 miljardi dollarilise lepingu

Hiina sõlmis Airbusiga 17 miljardit dollarit väärt lepingu, mille kohaselt ostab riik lennukitootjalt 130 uut lennukit. Kokkuleppe kohaselt ostab Hiina 30 A330 ja 100 A320 tüüpi lennukit.
Hiina ja Airbus sõlmisid 17 miljardi dollarilise lepingu
  • Hiina ja Airbus sõlmisid 17 miljardi dollarilise lepingu Foto: EPA
Prognooside kohaselt peaks järgmise kahe aastakümne jooksul saama Hiinast maailma suurim lennuturg ehk iga viies reisija lendab kas Hiinasse, Hiinast või riigisiseselt.
Hiina majanduskasv ja odavlennufirmade ilmumine turule muudavad lennureisid üha rohkematele inimestele kättesaadavaks.
“Nõudlus reisimise järele on Hiinas kasvuteel ning nõudluse rahuldamiseks on vaja üha suuremat hulka lennukeid,” sõnas Endau Analytics asutaja Shukor Yusof.
Airbusi aktsiad tegid uudise peale 2,5% kasvu ning aktsia hinnaks kujunes 61,13 eurot.
Ettevõtte aktsia on sellel aastal teinud 45% kasvu ning firma väärtus on kasvanud 47,4 miljardi euroni.
Hiina lennufirmad vajavad järgmise 20 aasta jooksul 6330 uut lennukit, mis on väärt ligikaudu 950 miljardit dollarit, selgub Boeingu prognoosist.
Hiina kasvav nõudlus on huvi äratanud ka Venemaas, mis plaanib Boeingule ja Airbusile kannale astuda ning ehitada omaenda suured lennukid.
Aastaks 2034. saab Hiinast prognooside kohaselt suurim õhureiside turg, prognoosib Rahvusvaheline Õhutranspordi Assotsiatsioon (IATA).
IATA andmetel on iga nädal ligi 10% ehk 70 000 kogu maailma lendudest seotud Hiinaga.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele